مکان های جالب شهر اهواز - آس چارتر

خانه ماپار

این خانه یا عمارت از بناهای خیلی قدیمی در اهواز می باشد که در دوران حکومت پهلوی اول احداث شده و شامل دو طبقه است که نمای ان اجری می باشد و درهایش چوبی است همچنین زیرزمین های سنگی و حیات های ان با حوض نمای زیبایی را به وجود اورده است که امروزه به عنوان کارگاه های هنر سنتی استفاده می شود و از مرکزهای فرهنگی و گردشگری شهر شناخته می شود.

آرامگاه علی ابن مهزیار

علی ابن مهزیار از دانشمندان و فقهای شیعه و از یاران امام رضا (ع) بوده که در سال 201 هجری قمری در محل زندگی امام رضا این مسجد را ساخته است و بعد از مرگ این شخص او را در همین مسجد دفن کردند و امروزه مردم زیادی از ان بازدید می کنند.

دانشگاه سه گوش اهواز

در بخش غربی رود کارون می توانید مثلث سه گوشی را ببینید که تماشای ان مانند موزه است ، اما در این دانشگاه رشته هایی چون ادبیات و زبان خارجه تدریس می شود، معماری زیبای این دانشگاه از دوران ساسانی است که اجرکاری ها و کاشی کاری هایش اسلامی و طراحی ان به دست معماران المانی بوده است.

دانشگاه سه گوش اهواز

پل طبیعت کیان پارس

این پل دو پارک توریستی دارد و بسیار پرطرفدار است ، و دو پارک ساحلی اهواز و پارک لاله را به یک دیگر متصل می کند همچنین می توانید بر روی این پل پیاده روی کنید و اوقات خوشی را سپری کنید، شما می توانید از سایت اس چارتر در کمتر از سه دقیقه بلیط چارتری تهران اهواز را تهیه کنید و سفر کنید.

تالاب بامدژ

این تالاب در 40 کیلومتری اهواز واقع شده است و وسعتی به اندازه چهارهزار هکتار دارد و می توانیم بگوییم از زیباترین مکان های گردشگری اهواز است که زیستگاه گیاهان، دوزیستان، پرندگان، خزندگان، دیگر گونه های جانوری است، همچنین اب این رودخانه از تالاب رودخانه شاوور تامین می شود و اکوسیستم دارد.

تالاب بامدژ اهواز

بازار عبدالحمید

در زمان های گذشته از این بازار ثروتمندان خرید می کردند، اما اکنون تبدیل به مرکز خرید ارزانی شده است که از این بازار می توانید به کاروانسرای شیخ خزعلی بروید و این بازار قدیمی مربوط به یک قرن قبل است.

بازار کاوه

این بازار نسبت به بازار عبدالحمید کمی جدیدتر می باشد و در دوران حکومت پهلوی ساخته شده و می توانید تمامی وسایل های مورد نیاز خود از جمله میوه و سبزی های تازه، رطب، شیره خرما، حلو ارده، حلوا شکری، کلوچه، ترشی، ادویه را تهیه نمایید همچنین در این بازار ماهی و میگو تازه هم وجود دارد.

موزه هنرهای معاصر

این موزه اکثر کارهایش مربوط به هنرمندان همین استان است و فضای فوق العاده مناسب برای سمینیار ها، همایش ها، کارگروه های هنری است و در سال 1338 ساخته شده و شامل دو طبقه و 5 گالری می باشد.

پل سفید اهواز

این پل چهارمین پل معلق دنیا و ایران می باشد که بر روی رود کارون بنا شده و دو پاره شهر را به یک دیگر متصل می کند و در سال 1378 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است، داستان هایی درباره این پل وجود دارد  که می گوید مهندس المانی به همراه همسرش که مهندس است این کار را شروع کرده و کارش را تا مرحله سوار کردن یکی از هلالی ها با موفقیت به اتمام رسانده است و این مهندس بیش از 80 سال و قبل از شروع جنگ جهانی دوم در ایران ساکن شده است و قصد داشته تا با اجرای این طرح هنر خود را به همه نشان بدهد، اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر در مشهد است شما می توانید بلیط های خود را از این سایت تهیه کنید.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: